Apakah ini satu dugaan?

Cuaca tidak menentu..
Seolah-olah mengerti perasaan ku..
Dingin...hmm..
Persoalan demi persoalan berterbangan dalam kotak fikiran..
Perkara demi perkara membuatkan aku bertambah curiga..
Ahh..permainan apakah ini?
Kenapa aku mesti curiga?
Perasaan itu semakin hari,semakin menebal..
Hingga menyesakkan ruang fikiran aku..

Ya..aku tahu..aku tidak betah mempunyai perasaan itu..
Aku tahu..Allah tidak suka hambanya mencurigai..
Tapi..kenapa aku begini?
Kenapa aku mesti begini?
Kenapa fikiran jahat itu mengganggu hidup aku..

Malam yang kelam itu...dingin lagi..
ahhh..sekali lagi manik jernih itu bertaburan tidak mampu ku kutip..
Naskah usang itu ku ambil..Lalu kuperhatikan butir-butirnya..
Dekatnya aku dengan KAU..
Manik jernih bertaburan tanpa dipaksa...

Kenapa aku?
Kenapa diriku ini?
Ketukan itu membuatkan segalanya lenyap..
Siapakah itu?oh..panggilan subuh..
Tapi,kedengaran sang murai menyanyi riang..
Mahu saja aku lastiknya..
Dia seolah-olah tidak mengerti perasaan aku..
Bodohnya...kenapa aku salahkan dia yang tidak mengerti apa-apa?

Hmm..hari dilalui itu seperti selalu..
Usai subuh..Fikiran ku kembali berceleru.. 
Dan..sekali lagi aku hilang dari alam nyata..hmm..
 

12 comments:

twinkle twinkle said...

awat ni nek ?

Mario said...

mmmm.....

YuSeNzE - KniGhT said...

mmmm.....

♥dG♥ said...

nenek~ knpa nenek emo~?

gades ain said...

erkk. kenape ni nek? :(( xmo laa serabut serabut. nek selalu nasihat ain kan?

@ien_R@z said...

kenapa nie nek?? takmo la sedih2, celaru2.. senyum selalu keh!

awet muda.. hehe ^___^

PUPUT said...

mmmm...nape bira?curiga ngn sape?

-NiD's- said...

dear..napa ni??? ada PROB...kew...
n3 semnjak kebelakangn nie..mcm mood sedey jaaa....kalO tak keberatan mehlaa share ngan akak.....(",)

ravishingpeacock said...

nape 2 u?huhu

maCy said...

macam.. err... macam..

macam rindu maCy je.. lalala~

Pacifist said...

salam
seorang ulama silam ada menukilkan bahawa

"hidup ini adalah kerisauan dan dukacita, jika terdapat kesenangan di dalamnya, itu bererti keuntungan"

jadi kita tidak perlu gundah gulana kerana beginilah sifat dunia

cikCEPET said...

saba eyhh nek...

:))