Jangan Buli Aku yang Kecil!!!

Memandangkan minggu ni aku sibuk beli barang-barang nak pindah rumah..Jadi,semalam..aku dengan mak aku keluar la membeli dan belah(ayat baru..hehe)..Bila dah selesai semuanya..aku otw balik ke rumah..Tiba-tiba aku terserempak dengan sebuah lori barang yang bersize besar.Bukan yang kecik punya tuh..Aku bawa motor macam biasa.Lori tu bawa ketepi ketengah..aku pun apa lagi..potong la terus...
(abaikan lukisan aku yang buruk....hahaha..ada nampak macam lori dengan motor tak?)

Bila dah potong lori tu.."pooooonnnnn!!!!"dia bunyi hon kat aku..Bukan aku buat salah pape pun..Aku punya la terkejut.(buatnyee aku ada sakit jantung cene??Dah mati ouh semalam..huhu)...Dah la bunyi kuat...Apa lagi..aku pun pusing muka tengok dia..Muda lagi orang yang bawa lori tu..gedik sungguh dia...Agaknya dia sengaja nak tengok aku marah...Dia bunyi hon banyak kali punya lama...Pemandu lori gila tu nak bagi dengar seluruh alam bunyi hon dia tu..Geram tol aku..Aku tau la aku ni motor je..dia lori sebesar alam...Belagak pulak!
Kalau aku boleh buat undang-undang..aku nak buat undang-undang.. 
"Dilarang bunyi hon sebarangan!"..
Kalau bunyi jugak!!Aku nak saman!!1 juta(wah..dahsyat!!hahaha)
Cuba tengok sekarang ni..lori pandu laju ooohhh!!aku takut..dorunk ingat dorunk tu besar..senang-senang je nak buli yang kecil...Tak bertimbang rasa tol...Aku geram!!

16 comments:

maCy said...

dilarang mengehon, saya gadis comel. eh? haha ;p

cEro said...

itu dugaan org yg bawak moto...
dipandang kecik di mata kenderaan lain..
ade yg siap nk acah2 lg penunggang moto, tmbh2 kalo yg bawak tu pompuan..
sabar je laa, kan??

K2r~90 said...

aq bonci sungguh orng y x de motip hon tibek2 hehe ,

firs time lawat blog inie =)

@ien_R@z said...

tu la.. kenderaan besar2 nie mang slalu mcm tuh.. HON sesuke hti dia jer..

apepon.. berhati2 di Jalan Raya!

echah mashuri said...

nak usha nek la tu..
huhu.
btl2 lori skrg neh...
kdg2 jln kecik pom dia msuk..
smpai pecah2 jaln,,,

Atan Athen said...

kasi bakar je itu lori

AkuChumel said...

hahaha peh...cian nenek.kwajo nye lori.tp nek hebat...da tua pun still rempit..??

fArAh nAbiLA said...

comel blog nenek..ehhe

✿nenek moden✿ said...

macy>>
haha..salah..DILARANG MEMBUNYIKAN HON..PEREMPUAN MENGANDUNG SEDANG MEMANDU..hahaha...^_____^

cero>>
haha..aku tau ko pernah rasa weh...hehe..aku ingat lagi ouh entri ko pasal kete tuh...hehehe

K2r~90>>
huhu..aku pun benci gak..xpe weh..dtg byk kali pun xpe..haha

@ien_R@z>>
okeyh!!baik ain..majulah sukan untuk negara...hahaha

✿nenek moden✿ said...

echah mashuri>>
haha..setuju!! ^__^..pasni kita kasi pecah kepala dia lak ek??hehe..

Atan Athen>>
hehe...ko kejam weh..hehe..jap2..aku amek petrol nak simbah dulu..hehe

AkuChumel>>
haha..iqa..biasa la..tua2 ni..kena la exercise ckit...bia urat jadi mcm besi..hehe..

fArAh nAbiLA>>
masyeh...hehe...nak 20sen ek..hehe

Mario said...

kecil sgt ke weh...haha

gades ain said...

lawa ahh lukisan nenek!! ehhehehe. suke! btw, ain sgt sgt sgt takkut oke dgn lori besar. weeee! akan membebel bebel suh lori tuh bawak slow, takot ouhh. mane le tao tetibe brek die rosak rempuh kete depan. adoi!

hhehehe.. suke byg kan yg bukan bukan :P :P

✿nenek moden✿ said...

mario>>
hehe..kecil la daripada kapal terbang..hehehe

✿nenek moden✿ said...

gades ain>>
nek cadangkan..pasni ain bawak manila kad..tulis kat situ.."sila bawa kenderaan perlahan..saya mengandung..."hehehe...nampak je lori ke hape ke...angkat cepat2..hehe...sure dorunk slow..hehe

fndrocka said...

kalau kat lebuhraya pemandu lori biasanya akan bunyikan hon untuk hilangkan mengantuk dia...mungkint ime tu dia mengantuk kut...so dia tekanlah hon..hoho.kau pulak pesen lemah semangat..terus tulih dalam blog.hoho

Terbaru :Tuesday With Fndrockacak

✿nenek moden✿ said...

fndrocka>>
mengantuk pe jadahnyee..dok sengeh elok je kat aku...memang dasar gatai...sapa tak rasa keadaan aku..mungkin xtau...muda lagi org yg bawak tu..and..yg penting..dia lelaki...