Memang benar..Aku Terlalu Rindukan Dia..



Aku baru je tinggal dia..Tapi..dia tinggalkan aku buat selama-lamanya..Petang tu..aku dapat panggilan dari jauh..aku angkat..aku borak..mak aku tu..Dia tanya keadaan aku dekat tempat orang yang baru aku jejak ni..Bila lama..aku teringat something..aku pun tanya mak aku.
"Mak..kiki macam mana?Dia dah bersalin ke mak?" aku tanya bersemangat..
"Dah beranak..tapi..anak dia semua mati" aku tersentap dengar mak aku kata.Aku tahan dalam-dalam perasaan sedih tu.
"Tapi..tadi dia keluar rumah..memang nampak dia tak berapa sihat"sambung mak aku.

Aku teringat sebelum aku datang tempat orang ni..aku berat hati nak tinggal dia.Kali ni dia beranak susah sangat..Ada pendarahan.Perit!bayi dalam kandungan belum bersedia untuk keluar.Aku tak tau kenapa..sementara aku tunggu kak aku datang....aku baring atas katil yang selama ni aku tidur bersama dia..Tiba-tiba..dia naik atas katil aku dalam keadaan sakit tu..macam biasa..baring dekat ketiak aku..Aku betul-betul tersentuh.Macam dia tau aku nak tinggal dia.Hati aku tak seteguh orang lain.

Kelopak mata aku mula basah.Kali ni memang aku tak dapat tahan.Aku belai dia lembut.Perut dia sarat mengandung.Sakitnya...Aku tau dia sakit...Bila aku nak tinggalkan rumah,kelopak mata dah macam tak tertahan benteng air mata.Aku tahan..aku tau aku mampu selindung air mata tu..Tapi..aku kalah..kak aku usik aku.Aku tak tertahan sedih.Aku nangis dalam dakapan mak aku.Aku tau..mak aku faham perasaan aku tu.Bayangkan la..aku bela dia dari kecik.Dia dah tempuh macam-macam kesakitan.Dia pernah pengsan masa aku kat sekolah.Ayah aku pegang dia,dia lompat terus pengsan sebab mendarat salah.Ayah aku yang risau lebih.Menangis sebab kiki pengsan.

Cuba bayangkan seorang lelaki(ayah aku) yang tak berapa suka kucing.Tiba-tiba sangat sayang kucing bermula aku bela kiki.Dia nangis bukan sebab apa.Takut sebab aku akan salahkan dia punca kiki pengsan.Ayah aku tau..aku sayang sangat kiki.Tapi..semua tu dah takde makna bagi aku..Aku dekat library time tu..

"Mak..kiki mana?"aku tanya mak aku
"hmm..tak tau la kak lang..dia dah tak balik lepas keluar haritu..dah suruh budak-budak tu cari..memang tak jumpa..mak rasa kiki dah mati"mak aku jelaskan teragak-agak dekat aku..

Aku diam seketika..
"takpa la mak..nanti kak lang telefon lain" terus aku matikan handphone.

Muka dah monyok..mulut dah muncung sedepa..kawan aku tanya kenapa?aku diam..aku jalan ke tempat lain sebab air mata dah tak tertahan..tak guna! aku kalah lagi..kawan aku datang..dia syak something wrong kat aku...Aku mampu nangis je..sungguh aku rindu dia... Lepas tu..aku call mak aku balik dalam tangisan..mak aku tenangkan aku.Hari-hari berikutnya ada perjumpaan,semua berkumpul..dalam dok seronok-seronok tu..boleh aku menangis sebab terkenang kucing aku.Gila kan??

Dan..bukan aku sorunk je menangis..tangisan aku berjangkit dengan kawan aku lagi sorunk..dia fahami aku..dia tau perasaan aku dan dia pun seperti aku.Sangat sayang kucing..Tapi,tangisan tak berhenti dekat tu saja..sorunk lagi berjangkit...Cis!aku pembawa virus tangisan..aku cuba tenangkan keadaaan balik..buat lawak sebab aku yang start menangis...hmm...

until now..last aku sentuh kiki sebelum aku tinggal rumah 4 julai 2010..itulah kali terakhir aku sentuh dia buat selama-lamanya...aku sedih..setiap kali tengok kucing..aku teringat kiki..
kiki dah takda buat selamanya......................
ni kiki waktu kecik-kecik..buruk kan?dia suka sgt duduk atas buku aku..

 sorry..waktu ni..handphone biasa-biasa je..gambar pun x clear
kecik saja kiki masa ni...

Dia suka tidur ikut suka suki dia..sonok je landing kat situ..

kiki ada macam-macam gaya tidur..ni baru sikit..kecik lagi..belum mengandung

            Tengok tu..tidur pun beralaskan tangan..tapi..buku aku la jadi mangsa..hehe

 Nie kiki yang aku sayang..waktu bulan puasa 2009...

 Sayanggggggg sama kamuuuuuu...

 macho tak kucing aku???dia pakai geo lens..hehe

 Tidur yang palingggg masyukk...jelir lidah...^___^

 Port yang paling dia suka..ketiak aku..dia suka tdo macam ni...hmm...rinduuuuuu..

 Korunk ingat tak anak-anak kiki? aku yang sambut dorunk..bersengkang mata tunggu
sebab kiki akan ikut aku kalau aku jalan merata..so..aku tunggu dia beranak pagi2 buta..
2 februari 2010
 Suci je muka kiki...hmm..putih..

 Mata dia bulat macam mata aku..hehe

Menyusukan anak yang sangat lincah....

aku sangat sayang kiki..sorry entri panjang..ada ke yang berminat nak baca?

22 comments:

lumut said...

uisssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....
comel gile nek...

nek...luv u.
jgn sdeh2 ek.hee

iszieylyanziy said...

sayang kucing,,huaa,,,,

cik elina said...

T_T

ketingting said...

hehe.
comel la kucingg putih nih.

*teringat kucing kat rumah, tapi bukan kaler putih, hitammmm. hehe

maCy said...

mate dy syes cun! salam takziah~

edy said...

tomelnye tucin

✿nenek moden✿ said...

lumut>>
aik??sudah tukar profile picture...
love u 2 yunk.. <3

iszieylyanziy>>
cikgu is pun syg sama kucing ka?^__^

ija>>
=) kenapa ni??dah2..banjir blog kak b..hehe

✿nenek moden✿ said...

macy>>
dia pakai contact lens tu..hehe..belum tengok mata anak dia..lagi power..hoho

edy>>
kucing saya mmg comel..hehe

ketingting>>
sudah tengok ur cat..^__^ hatim manis tu..hehe

sweetsal said...

comelnye kiki ni..sedih baca kisah dia..akak teringin nk bela kucing putih, sampai skrg blm tercapai lagi..

✿nenek moden✿ said...

sweetsal>>
kenapa sis??tak jumpa kucing putih ek??hehe..

Mario said...

wah...,,suka kucing ko ni...

✿nenek moden✿ said...

mario>>
tinggal kenangan je rio...hmmm

~sEcReT aDmIrEr~ said...

wuu...sedey gler...sy pun mengalami naseb yg sama...kucing sy mati ketika sy xde dgn dia...sob3...

✿nenek moden✿ said...

secret admirer>>
nah..nek kasi tisu..hehe..jgn nangis cni..t banjir blog nek hehehe

♥dG♥ said...

huaaaaaaaa~ sy rindu kucing2 sy~ T-T

✿nenek moden✿ said...

dg>>
nnt suh mak pos ye kucing2 dg tu..^__^

PUPUT said...

ehhhhh..dah besar dah anak luar nikah ni..comel...yg bwh tu anak2 dia ye...kiut banget...

PUPUT said...

sedihnye baca..nak nangis je rasa...nak buat mcm mana..hayat dia xpjg..mmg klu kucing ni klu dia baik, dia xkan mati dlm umah..sbb tu dia akn bwk diri kat luar..alaa sis pon rasa nak nangis ni..siyes..sbb pnah jd insiden cmni..xpe la..bira sedih jgn lama2..kang ganggu study plak..

✿nenek moden✿ said...

puput>>
hehe..anak luar nikah ni skrg sgt buas tau sis..hehe..tapi..semua manja2..hehe

✿nenek moden✿ said...

puput lagi>>>
sis rasa sedih..bira lg sedih ouh..tak tau cene nak ungkap perasaan sedih tu..bg bira..binatang or manusia...bila kehilangan dorunk..bira rasa sama je..sebab..sayang...

izyan_5025 said...

sedeynye bce crte nnek..siyes..kiki mmg macho,comel...sdeynye ble dpt tau kiki da xde

✿nenek moden✿ said...

izyan_5025>>
adoila..banjir blog ni klu korunk mogok nangis..haha