Bau ketiak aku lagi wangi..hahahaha

Salam ramadhan..Jarang update la blog sekarang ni.Aku agak sibuk.Sekarang pun 'tengah buat' assignment.Tapi,aku melencong ke lain.Entah macam mana terdetik dekat hati nak tahu kandungan perfume yang pernah aku guna.Mungkin aku mereng kot hari ni bedal meggi 8 bungkus tadi..Weh!!tak puasa ke???haha..aku puasa ok..Plz..jangan mengumpat. ^___^.

Selepas aku skodeng-skodeng dalam google,maka terjumpalah rahsia di sebalik perfume itu.Aku just share saja walaupun copy paste kan..Korunk nak lempang aku ke sebab kopipes?lempang la!lempang laju2 ye..hehe..

Terdapat enam kategori wangian yang boleh menggambarkan personaliti si pemakai iaitu :-


BUNGA-BUNGAAN :- Dengan aroma wangian bunga-bungaan yang akan memperlihatkan diri kamu lebih feminin dan romantik.

BUAH-BUAHAN :- Bauan segar dari aroma buah-buahan memperlihatkan diri kamu lebih segar dan bersemangat.

OCEANIC :- Wangian moden yang menggunakan elemen sintetik yang melahirkan bauan yang menjurus kepada lautan dan individu yang menggemari bau-bauan sebegini tergolong antara individu yang cintakan persekitaran.

HIJAUAN SEMULAJADI :- Memberikan kesegaran dan tenaga, justeru wangian ini melambangkan kamu adalah individu yang gemarkan aktiviti luar !

ORIENTAL :- seksi, eksotik, dan gigih mungkin itulah definasi yang mampu menggambarkan individu yang gemarkan bauan sebegini, bau-bauan seperti musk, vanilla dan bau bunga-bungaan yang keras tergolong dalam kategori ini.

KAYU-KAYAN :- wangian yang mempunyai unsur bauan saperti kulit kayu, lumut atau benda-benda lain yang kamu boleh jumpai didalam hutan adalah tergolong dalam kategori ini. Ternyata individu yang gemarkan bau-bauan sebegini, mereka gemarkan kebebasan dan mungkin mereka juga terdiri dari individu yang agak lasak.
credit to: rahsia diri
 
Bagi aku pula,aku suka yang bawah ni..


-Jean Paul Gaultier Classique-
Top fragrance notes are anise, orange blossom and tangerine
Middle notes are ginger, orchid and ylang-ylang
Base notes are vanilla, musk and amber
Senses are floral-oriental, fruity, sweet-Ambery
It is recommended for romantic evening wear
=kalau aku..aku bedal je...hahaha..tak kira malam pagi ke..petang ke..
janji guna sebotol..

-CKIn2U-
A fresh, woody oriental fragrance for men

Embraces skin with sensory experience of fresh, warm & sexy
Notes of Tangelo, Lime Gin Fizz, Pomelo Leaves, Shiso Leaves
Combined with Cacao, Cool Musk, Palissander Wood & Vetiver
Perfect for all occasions
=Yang ni paling aku suka la..Aku semua orang bagi..takdanyee aku nak beli..
aku bukan ada duit..hehe..selalu aku pau duit kak aku.Aritu masa perfume habis,
Aku nak yang ni lagi..tapi xdak plak kat kedai tu..so,tukar lagi perfume

Launched by the design house of Creation Lamis in 2002, REQUESTS COOL DELUXE COLOGNE is classified as a refreshing, oriental, woody fragrance. This masculine scent possesses a blend of warm and sensual fruits and wood, with low notes of vanilla and musk. It is recommended for romantic wear. REQUESTS COOL DELUXECologne by Creation Lamis for men. This aquatic, amber-like fragrance was inspired by a man's self awareness. The fresh, deep notes of bergamot and orange flower water impart a sparkling dimension while amber crystals, musk, and tonka bean warm and soothe the senses. Fragrance notes: Bergamot,Orange Flower Water, Lotus Leaves, Sea Breeze Accord, Tonka Beans , Driftwood, Amber , Musk, Rosewood, Tangerine.
=Yang perfume ni,aku pakai sekarang la..Kenapa perfume lelaki?
sebabnyee..aku suka perfume lelaki..tu aku ambil perfume ni..Masa aku pergi kuliah,aku bawak dalam beg.Bila aku sembur je..kawan-kawan aku kata.."patut la aku bau perfume lelaki..tapi aku tak tau sapa sebab takda lelaki..kau rupanya.."

Dekat sini,korunk boleh agak perwatakan aku macam mana..hahaha..tapi..perfume kentut paling harum arrr!kentut pulak depan kipas..sungguh baik perangai itu..hahaha..korunk suka bauan macam mana?mari share dengan aku..

22 comments:

PUPUT said...

wahhh...detail lg bira citer ek..suka gak bau bunga2,..sgt2 wangi...^_^
samat berpuasa ek bira...

twinkle twinkle said...

lawa betol botol minyak wangi tu haha

lumut said...

cmne perwatakan nenek?
sudah semestinya tua dan kuat membebel bukan?

maCy said...

err.. tak pakai perfume~

aNa d'sKoDenG said...

nenek..
cuma nenek cari perihal perpium neh..
aku sukaaaa sangat ngan issey miyaki. apakah perwatakan aku?
eekekeke

fendi_scropio said...

ade jual ke nek

echah mashuri said...

waaa...sllu pkai yg murah2 j..heeee

TUKANG KATA said...

WAHHH,,NENEK CUCUMU PAKAI REXONA JER..

WANGI JUGAK..DIJAMIN TAK MASYAMMM..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

berapa tahun nya wangi

unwanted said...

aku pakai rexona je dari dulu smpai skrg..:)

Dilema Perempuan Belum Berkahwin

Lya Colours said...

saya suka burberry
dgn Fantasy from Britney

Mario said...

errr...minyak cap kapak kira minyak wangi tak?

NAJ HEBAT said...

aku bau ape ye??


jap.. bau sebentar.

hoho.. wangi

ada bunga
ada buah
ada vanilla milk shake.. opss


wee~~

nenek..!

cik elina said...

lama dah tak pakai perfume2 nihh.
pakai losyen je.
haha.
enchanteur. charming punya.
best woo.
haha

Berd said...

Tak de lucah pon.

ain fathihah said...

wangi...best2

✿nenek moden✿ said...

puput>>
hehe..saja je sis nak kongsi..hehe..selamat berpuasa gak..yeyeh! nak dekat raya..hehe

twinkle-twinkle>>
lawa???sudah semestinya...nek yang design..hehehe

lumut>>
alahai kau ni mut...awat heboh dekat semua??isyh2.. diam2 aw..hehe

✿nenek moden✿ said...

macy>>
nek pun..hehehehe

aNa d'sKoDenG>>
issey miyaki pun wangi..hehe..bau lembut..tak yah caya sume ni..kurafarat!hahahaha..pulak dah...

fendi_scropio>>
mana ada jual.. ada sell je..hehe

✿nenek moden✿ said...

echah>>
alar..nek pun sama la..tu saja je buat contoh..hahaha

TUKANG KATA>>
nek pakai tawas je..dok tonyoh ketiak ni tiap2 ari sampai berkulat..hehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o>>
kau nak bape tahun??hehehe

✿nenek moden✿ said...

unwanted>>
hehe..citarasa sama owh..hehe

Lya Colours>>
burberry bau buah..huhu...bau manis..hehe...cilok kak punya..hehe

mario>>>
sekali ar tu..minyak cap kapak top 10..hehe

~sEcReT aDmIrEr~ said...

pakai one drop perfume jaa...x mmpu nk bli yg mhl2...>.<

LiFe KaMi said...

wangi ker.. kalau pakai minyak masak murni lg best...hehe