Penyakit yang aku tak tahu puncanya...

Salam semua..Hari ni aku penat sangat...sebab berlari macam atlet renang kuak lentang(ada kaitan ke?haha).Aku,lepas sembahyang subuh aku tidur balik.Sebabnyee?kelas aku pukul 9.30..mata pun berat.Agaknya,taik mata aku ada 2 kilo..hohoho..Sedang nyenyak aku tidur...tiba-tiba mesej masuk..
"bie,kau dekat mana?" member aku tanya..
semua ni..anak-anak gua..penat nak jaga..
tengok tu..dorunk pun semangat berlari macam gua..

Aik?pehal minah ni tanya aku?aku tengok jam...wuaarrggghhh! 9.02pm..gua baru bangun tidur!!!Cis!harini kelas penting...Aku lompat katil terus pergi bilik air..tengok-tengok ramai pulak..dugaan-dugaan..aku cari alternatif lain..ha!aku ada simpan air semalam..satu baldi..aku tarik je baldi aku..so,jangan pertikai berapa banyak air aku mandi..hahahahahaha...Janji aku mandi..

Siap je.. aku tak capai baju kurung..selalu..untuk kelas prof ni..aku pakai baju kurung..sebab dia tengok penampilan..tapi..aku dah tak kisah semua tu..aku capai jeans..ambil t-shirt..saruk je..trus blah pergi kelas..Aku tak mau lewat kelas..So,aku pun berlari la macam nak masuk acara 400meter..hahaha..
gua lari macam ni...comel dan seksi kan???haha
jangan jeles okeyh..hehe

Memang aku nampak ada mata memandang tengok aku lari..(gua tau..gua cun sebab tu lu tengok gua..mungkin jeles agaknyee awek cun berlari laju-laju macam orang beriman gila..hahaha).Larian aku tak terhenti sekerat jalan..dan akhirnyeee..yes!!sudah sampai...tepat 9.30..hehe...hebatkan gua?gua atlet sumo gimnastik dulu...tapi..tak tau sejak bila dah berubah jadi atlet larian punyee...hehe..itu kelebihan gua..(cis!apakah???)

Member-member aku dok lambai tangan..mungkin dorunk meraikan aku peserta terawal acara 400meter tadi..aku pasti sangat-sangat!hahahha..soalan pertama..

"Bie..mandi tak???"
"Cis!Lu orang tak tau ke..tandas aras gua air macam air terjun...mesti gua mandi..siap berendam lagi okeyh!"(aku cakap dalam hati je..hahahaha)

Tu jelar nak cerita..just mau update blog..hahaha...Jap!tak kena tajuk..actually..aku nak tanya...apa ubat untuk orang yang  selalu kencing tilam? susah tidur malam?aku selalu boleh tidur around 2am-3am..tak tau napa..kadang2..benda ni memaksa aku ambil drug(cis!macam hebat..haha...xde ar..panadol saja).And aku tau..tak bagus...So..ada pape cadangan?

25 comments:

lumut said...

hebatnye akak ni?
nak register sukan olimpik tak kak?
eh silap.nenek...

nabilah abd rahman said...

try nenek minum susu...org kata minum susu sebelum tidor,elok..sebab boleh tidur dgn nyenyaknya...

nabilah abd rahman said...

tak pun letak je solotep takpun gam kat mata...kompem mata terpejam...nak tradisional sikit,bilang 1 2 3 smpaila tido..haha

echah mashuri said...

kjgn tdo time ptg kot..huuhuh
xpun tepuk2 bahu sendiri...

✿nenek moden✿ said...

lumut>>
hehe..ada tak register untuk jadi isteri agung?aku nak jadi weh..hehehehe

✿nenek moden✿ said...

nabilah abd rahman>>>
susu??hehe..mcm baby..hehe..tapi..mak nek ada kat kampung...cene ek? ^_____^

nabilah lagi>>>
hahaha..itu sudah kejam...hehe..gugur bulu mata nek..

echah mashuri>>
hehe..tak tdo petang pun la syg..hehe..mmg da masalah tdo...hehe

@ien_R@z said...

amek buke sejarah baca nek.. konpem cepat tido.. hahaha.. *tu pun kalo nek tak minat sejarah la.* muahahaha


p/s : selalu buat dulu2.. memang menjadi.. hahaha

✿nenek moden✿ said...

aien>>
hehe..xleh owh..sejarah suka..adeh..cene mau cari buku sejarah?tak belajar sejarah..hehe

PUPUT said...

jenis mata vampire ni..jaga malam..huhu...try minum susu la bira..sunah nabi..
pastu stanby jam loceng 3 bijik..standby gak alarm kat henset..klu xbgn xtahu la..hehe..

::cdot the dot:: said...

minum susu panas..

nak susu fresh yg hangat, dtg la umah...meletoppp....

maCy said...

kencing malam upenye awek seksi ni.wawawa

iQaChumel said...

nenek...!!!!hebat la cerita nenek ni. bole buat cucu cucu terlena.haha
tah mandi tah tak :P

oh..pe kata nek minum susu pns before tido.jgn amal ubat salu.x elok syg.
pastu byk kan amalan yg membosankan mcm baca buku before tido. :)

✿nenek moden✿ said...

puput>>
wah..ramai suruh minum susu ni..hehe...so..t bira beli susu la mcm tu..hahaha...jam loceng???hahahaha...ngeh3...kompom bagus trus ar..hehe..tp,kalau tdo gajah..naya jugak..haha

✿nenek moden✿ said...

cdot>>
wahh..dpt susu free..nak3...(ada gak nak kena pelempang ngn cdot..hahaha)

✿nenek moden✿ said...

macy>>>
syyhhh..amau cite kat org la yunk..u ni..pecah trus rahsia i..hehe

✿nenek moden✿ said...

iqa>>
aiippp..tampo kunk..hehe..nek mandi la iqa..sebaldi tu heaven gila..haha..tapi..wangi owh nek..hehe...susu..susu..susu..sume suh susu..klu mcm tu..nek nak alik kampung nak bwk mak dtg cni gak..hehe

ASaDa RyutaRo said...

hoOo.. minum susu boleh hilangkan gejala ni ea. nak try gak la nti..

sebelum ni hanya baringkan saja diri n dgr ngaji or apa2 la.. klu tak tdo gak, nasib la.. hahahaha..

Pinky Pixie said...

peh, nenek leh larik 400 meter.. tgh bayangkan ni.. kuikui.

insomnia ke ape? x leh tidur mlm. betolke ayat tu.. haha

ketingting said...

nenek sebenarnye nak tanye pasal susah tido malam ke, penyakit kencing malam? jujur je la nenek. jangan ar malu malu... hehehe

cEro said...

nenek, kalo nk tido awal, ko makan nasi lemak pukul 10 mlm..
ngantuk ooo...

mira ellyna said...

petua dia makan la ubat batok..

YM a.k.a yahoo messenger tempat melepaskan nafsu di waktu malam tanpa mengira hari..

fazRul said...

waa ingat lu kena brendam dlu sblum tido..mesti lu boleh tido awl..;)

gades ain said...

hahaha. sempoi gile laa nenek. ain pon pernah kot. kelas start kol730. 715 in baru bgn, mmg kelam kabut gilerr laa. :P

Mario said...

mmg bagus ubat tido ko tu...amalkan yer...nnt tak sempat tua dah sakit2 kena beli ubat yg lg power...

bagus22....

twinkle twinkle said...

wahhh hebat2 :DDD