objek aneh berterbangan di langit kelam..


Hari tu...perut ni rasa macam nak makan..
Bukan aku nak..tapi,baby dlm peot yg nak..
then..aku gagahkan diri aku melangkah
pergi rumah kak aku..
(ngada2..nak g pasar malam naik motor!)
mengidam eskrem goreng!

Aku pun tekan lif no 12...
kalau lif rosak..pakai beranak la trus aku!
Bila dah dapat kunci..aku lompat bintang 100x
tanda happy (hahaha..tipu!)
Aku pun turun balik...

Aku g dekat motor nak panaskan enjin..
Dah 2 minggu motor tak hidup..haha
Tempat praktikal dia..jalan kaki je..
Susah benar nak idupkan enjin..
macam nak kopek kelapa!

Langit dah kelam...
Motor baru hidup..
Tunggu panaskan enjin sesedap rasa..
Tiba-tiba..aku dengar sesuatu yang pelik...

Aku dongak atas..langit kelam...
Aku nampak objek tu..kecil ja..
Zuppppsss!!objek tu hilang...
Aku pun terfikir..Apakah itu...??

Aku kuatkan semangat!
Takkan ada pape yang berlaku..
Aku pun pakai helmet sambil menunggu
enjin motor panas..lagi panas..
lagi baguss!!Tapi..sekali lagi kedengaran!
Sayup je bunyi tu...Tapi!makin hampir dekat aku!

Bummm!!!! Jatuh sebelah!!!
pampers baby!!! Gila!!
Jadah pe bendalah tu datang dari langit???
makin banyak kedengaran objek dari langit!!!
satu demi satu jatuh berkecai!!
Tak guna!!!


Nyaris kepala aku tak kena sampah dorunk!
Apa lagi..aku terus pecut bawa motor!
(bukan aku usung motor tu ok! ee!)
terfikir aku..ada gak manusia macam ni..Gila betul...

Aku ingat UFO tadi..
Mau saja aku panggil Tv3...hahaha

18 comments:

jeera said...

kalau kena tepat kat kepala,
adik org petame lari dulu.
wakakakaka

cEro said...

klakar!!!!
bukan piring terbang,
tp pampers terbang!!!

✿nenek moden✿ said...

jeera>>
haha..enggak gapo2...
dah pakai helmet..hahaha

✿nenek moden✿ said...

cero>>
hahaha..nasib bek tak tempek kat kepala aku..haha

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. kalau jepuk jatuh atas helmet, tak pasal2 ada ukiran baru.

kalau kena sendiri, mesti kena cari DNA sapa punya. mesti saman. 'saman court dalam'!!

✿nenek moden✿ said...

asada>>
hahaha...klu kena..mmg hangin gila ahh...bagus cdgn nak cari DNA tu..hahhaha..saman satu keluarga!

♥dG♥ said...

kalaulah pampers tu jatuh kat kepala nenek......
(sila sambung. haha)

Yanie J said...

hahaa..tu ke yg bieyra syg ni sakit?ekeke ;p
ksiann dia..meyh dekat mama ;p

cik @!en said...

hahaha... klakar.

nasib baik tak kena kepala.. adoyai.. ada jugak manusia buang pampers merata2..





seyes ingatkan nmpk tahik bintang. keh3

wachak said...

Hari ini dalam sejarah ler kalu kena tang kepala ... keh33

saya afi. said...

haha.. pampers tu mmg blh dikategorikan dlm ufo laa~ :D

✿nenek moden✿ said...

dg>>
hahaha..tak perlu sambungkan ayat..amat kuciwa..haha

✿nenek moden✿ said...

yanie>>
oyeah!!hahaha..dpt mama baru..hikhikhik

✿nenek moden✿ said...

ain>>
hahaha..klu la nmpk tahi bintang..akan aku lastik tahi bintang tu ke sebelah rumah mu..haha

✿nenek moden✿ said...

wachak>>
itu dinamakn fashion..hahaha

✿nenek moden✿ said...

afi>>
haha..ufo tk bertauliah..kehkeh..

iszieylyanziy said...

euw,,eee,,yek,,lariiiiiiiiiiiiiii

Mario said...

nnt ko tunggu lg ko amik gambar eh...ekeke