bila aku berfikiran entah pape....


korunk pernah terfikir tak macam aku fikir?
AKu belum lagi cakap aku fikir apa..hehe
mesti la tak tau an?
aku selalu fikir macam ni aw..

kalau aku tengah suap nasi..
berapa ramai yang tengah suap jugak kat dunia nih?


kalau aku sebut perkataan 'no' berapa ramai dalam dunia ni
sebut perkataan sama jugak dalam satu masa..
(argghhh..tak tercapai dik akal la... mana leh tau an?)

aku selalu terbayang..bila aku jalan..tiba2 spec aku jatuh..
Aku terpijak spec..pastu..faham2 sendiri la..haha

aku pernah terbayang..bila aku bangun daripada tidur..
tiba-tiba gitar aku patah sebab aku buas sangat tidur..


kadang-kadang..aku terbayang benda -ve.. tiba2 aku dirompak..
pastu aku lawan balik perompak tuh sampai perompak tuh tak leh gerak!
(hebatnyee kau nekmo..hehe..mana mungkin an??)


kadang-kadang tu, aku pernah berangan..aku simpan tisu ke..
plaster ke, sapu tangan ke dalam beg or wallet aku...
tiba2 datang seorang lelaki yang memerlukan benda tuh..pastu..
aku bagi..then, bermulalah perkenalan aku dengan dia..
memang malang sapa berkenalan dgn aku..
"oic nekmo..kau ni memang suka berangan kan??mana mungkin la makcik!..
memang sah baca novel ni banyak sgt"




p/s: lonely..



20 comments:

ch!natsu said...

hehe xpe xsalah berangan..

aku ngah tekan key lappy nie..
agk2 brape rmi same cm aku? hoho~

twinkle twinkle said...

TERTARik dgn yg sebut perkataan no tu ;D tak pernah tefikir :D

echah mashuri said...

haha..kuat tul angan2 ko.tapi ak xdelah terfikir smpai cmtuh.cuma ak trfikir cmnelah perasaan ak bile jatuh gedebukk depan musuh or dpan org yg kite admire.kihkih

pena said...

uii.. jauhnya berfikir..

cEro said...

jauh sangat imaginasi ko tu...
tp kdg2 aku pon camtu...
kalau ko byk 'kalau', aku pulak byk 'knape'..
kenape rambut aku tak warna kuning..
kenapa buku kebanyakan segi empat...

♥dG♥ said...

HAHA. adoi la. tinggi mlambung imaginasi. XD

Al said...

kdg2 ak terpikir camane ak akn mati,
dgn care yg berlainan,huhu..

✿nenek moden✿ said...

chinatsu>>
hahahha....susah tuh mau tau..hehehe..kadang2 benda tah pape mcm nih yg kita pk an..haha

twinkle twinkle>>
ok dik..pasni kita buh yes plak ek??hahahhah...

✿nenek moden✿ said...

echah mashuri>>
hehe..echah..kau pun berangan gak ehh...hehhe..kuat berangan..tgk mcm aku...tua2 nih pun still berangan lagi..hahaha...aduh..sgt tragis klu jd mcm tuh..tapi..mcm ok jeh..mst dia akan igt kita,,hikhikhik...

pena>>
tu la pasal...kat pelajaran takmau plak pk..heheh

✿nenek moden✿ said...

cero>>
hahaha..kau ni cero..mmg pelik la...seyez aku ckp..klu dak2 kecik mcm tuh la..mesti nak tanya..kenapa?kenapa?kenapa? dan sebab ada org berfikiran beginilah terjadinyee hukum fzk kan??huhu..dh nk tau kenapa...
p/s: aku dpt bygkan klu rambut kau kaler kuning..hahahha

✿nenek moden✿ said...

dg>>
dg takpe la..imaginasi dgn bee..nekmo nak dgn sapa??atokmo? dynamo ok kot??hahhaha

AI>>
aduh..bila kau sebut sal mati..parah ni..parah...takut pun ada...hmmm...huhu..

cikCEPET said...

salu jgk pk lua jgkaan...
kdg2 smpai rse ta msuk akal pun pena...
ahahhaaa~


:))

PG said...

hahahahaaaa..."dik...boleh bkenalan" camtu? haha....

pk lain...berangan lain...

akak penah pk..
kalau la tetiba je akak dapat surat cabutan bertuah tanpa bertanding menang RM2juta..

akak penah pk..
tetiba check baki utang PTPTN, RM0.."Baki Pinjaman PTPTN anda telah dibayar sepenuhnya oleh sekian...sekian..."

kalau berangan..fuhh....dah sampai LA pon akak ni...nasib berangan je

wahhhhh...sonang hidup..hahaha

♥dG♥ said...

imaginasi dgn lebah pun terhad~ sobsobsob. nekmo imaginasi la dgn dinoso. XD

cik @ien said...

bila nak berangan kawen ngn anak raja nieh?? hehe...


suka gak pikir pelik2.. menjana minda atenyer.. hehehe

Anonymous said...

aku tak perlukan tisu ko...aku nak wallet je...bole?

✿nenek moden✿ said...

cepet>>
hahha...seb bek kau pk lua jangkaan..cubanyee pk lua landasan..mana kau nk cari landasan??haha..

✿nenek moden✿ said...

sis PG>>
amboi sis..lagi advance drpd sy..hahhaha...tak tahan tol cek ptpn tuh..hahha..klu le ada org byrkan..boleh wat kenduri kesyukaran 3 hari 3 malam nih..hahaha...mmg la kan sis..klu kt berangan...benda tak leh pun jd boleh..hahhaha....sy nk berangan g africa...hahhaha...ok2..sy pergi dulu..hahhaha

✿nenek moden✿ said...

dg>>
hahahhaha....xleh blah..:) nekmo dok imaginasi dengan rangka manusia yg de kat lab tuh..hahha..rasa2 nk ajak dia g picnic sama2..hahha

✿nenek moden✿ said...

anon>>
hahhaha...amek ar wallet aku..byk resit de ar..hahha