Brunch at Osio Bangsar South


Haip.. :) semalam aku tidur dekat rumah kawan aku..temankan dia dekat rumah sewa...alar..xjauh mana pun dengan tempat tinggal aku.. kawan2 aku yg lain semua xdak..tinggal la dia seorang...

Ok, pendekkan cerita...aku ajak dia pergi carefour dekat Bangsar South. Nak beli  ayam kononnye.. :) nak masak untuk lunch. Belilah seketul ayam haha..bukan seekor ok...seketul ayam. But then, bila kami nak balik rumah, hujan lebat turun. So, of course la tak boleh balik kan..bukan bawak kereta..tapi tenggiling aku tu la..

Ruangan dalam kedai tu ^.^

So, kata putus..aku ajak dia pergi jalan2 ler dalam Bangsar South. Dia ajak minum kopi. Tapi, aku ni dah tertarik GILAK! nak masuk satu restoran korea ni.. wee >.<'" yeah! and finally aku berjaya menghasut dia untuk masuk dalam tu untuk brunch. haha.. sebab tak makan pagi. kita bawak hajat terus breakfast+lunch.

And aku ni dengan jakunnya..hahha..usha kehulu ke hilir..yeah! 1st time nak makan benda pelik..kehkehkeh.. Masuk-masuk je, "annyeong-haseyo" kata penyambut tetamu..sambil tundukkan kepala..haha..aku pun tunduk la jugak..hahah.. LOL jakun weh!

Part nak order..pulakkkkkkk....aku tak tau nak order apa..haha..so, aku decide amek seafood ramen. Kawan aku pulak amek Kim chi Ramen. Bos situ..mestilah korea kan.. XD masuk2 je udah bos dia sengeh2 kat kitaorang..pendek kata...tak lokek dek senyuman.. Pagi tadi, kami la pembuka kedai tu..kehkehkeh.. XD

Masa awal-awal tu aku tanya waitrees dia dalam bahasa melayu " sini halal ke?" patut la dia macam terpinga-pinga...haha..dop pehe ore kecek melayu.. tapi, dia cakap halal. Borak punya borak. Makanan pun sampai! Jeng jeng jeng!!!!Mujur ada camera hp kawan aku ngee...so, snap gambar la.. =D but sedih! xboleh ambil gambar guna handphone sendiri.. T^T


yeah, ini dia kawan aku punya menu Kim Chi Ramen
Kita sini panggil Maggie.. Kim Chi yg mana?
Tu ha..yang kaler merah tu..kobis..(but aku tak suka sangat.. :P)
Yang panjang-panjang tu apa dalam mangkuk kecik?
Tu ikan bilis goreng, ada cili...tapi manis AND AKU SUKA! hoho
Apa yang putih dua ketul tu?
Itu telur..alar macam korang tgk cite korea tu..
telur dadar yang dibungkus



And...this's mine.. >.< yeay! Seafood Ramen.
My friend asked me 'bie, panjang2 putih2 tu apa?"
owh...itu cendawan....then..dia tanya lagi
"yang hitam-hitam tu ape?..kita boleh makan ke?"
owh...itu seaweed.. :)

Lepas tu, bermulalah kami melahap dengan jayanya.. XD aku tak pandai guna chopstick! jangan gelak...tapi time kerja dulu, aku makan megi guna chopstick.. :p

Price? ok, untuk Kim Chi Ramen, harganya RM8.90...murah kan?.. =D untuk Seafood Ramen, RM10.90.. tax dia only RM2.05.. Ada macam-macam lagi makanan...but aku nak cuba dulu, so, aku makan yang murah ni saja..next time aku pilih yang lain pulak..hehhe



see..kejakunan aku..haha dan kelahapan aku.. XD LOL!
then..gambar hujung sekali tu... ramen aku yang dah habis aku melahap
Alhamdulillah... :) kenyang sangat!
Tapi, i don't like vegetable! 
erm...lagi?..dalam gambar nampak spec mata an..its mine.. :)
Memang aku rabun.. -0_0-Y


so, ini kad dia...kalau nak pergi...pergi jelar cuba.. =D
jangan lupa ajak aku..then belanja okey! haha..
MAAP YE DG....TIBA2 BELOG AKU JADI BELOG MAKAN..HAHA

notakakibusuk: akunakbelajargitarlagilagilagi........


11 comments:

amira faqihah said...

nampak menarik,,tp tkot nak makan

Dg Ndr Mstkln said...

oit. ang tjngkit dgn aku ka? HAHAHA. aku nak ramen!! nak nak nak!

Nekmo said...

Mira:
ermm..before ni, kawan sis dah pernah g..tu sis berani masuk..then ada seoul garden..macam ni gak..halal...erm..tadi sis tanya punya dia cakap halal.. tu sis masuk.. :) xbest sgt..huhu...makanan kita lagi best!!! ^.^Y

Nekmo said...

dg:
mungkin la kot..haha..alar weh..macam ang makan megi ja..haha.. XD

saya said...

fuyooo..sedapnyaaaa....

gadis perkasa said...

nmpk sedappp.
yummy2.

ummiross said...

Sedapnya,teringin lah pulak..

Miss Naoko said...

follow my blog.. :)

BERMASALAH said...

nenek oooo nenek,

saya dulu punya belog namanya Tukang Kata tapi sudah jadi arwah.

hehe marilah ke belog baru saya ; pencontengtegar.blogspot.com

kerinduan kepada nenek tak dapat diungkap dengan abjad. sungguh terlalu rindu.

Anonymous said...

maapla,,,gmbr xcntik,,hahahah

Anonymous said...

Confirm ke restaurant tu halal?
kalo halal nk try sbab rumah area situ jerk.slalu g Carefour tnampak restaurant tuh..