Kadang-kadang tidak semua yang kita suka orang akan suka

Have a nice day!!!
Tak semua perkara atau benda dalam dunia ni,kita suka tetapi orang lain tak suka.Betul tak?.Lain orang,lain lah citarasanya atau perangainya.Macam aku,ada benda aku suka mungkin korunk keji giler dengan perangai aku or benda aku suka.


1)aku suka sangat budak-budak or baby..tapi,dekat luar sana sanggup buang baby.Ada yang beranak anak luar nikah sudah banyak kali.Tak serik-serik.Buang baby macam buang sampah.Haiwan pun sayang anak tau! Kalau tak nak anak,jangan buat perkara tak senonoh.'Mereka' beruntung sebab Allah kurniakan anak..tapi,'mereka' tak tahu menilai.Ada dekat luar sana yang berpuluh tahun nak anak.Tapi,rezeki belum ada.Cabaran yang sangat kuat.
 kucing mak sood bin bongek*
2)aku suka giler kucing hehe.Ada yang geli kucing tak?aku percaya mesti ada yang geli kucing atau takut kucing.Macam kak ngah aku.Dia nak main dengan kucing.Tapi,takut.Pernah sekali tu masa dia patah kaki,jatuh terjelepok sebab nak lari daripada kucing hehehe.Tapi,ada yang suka suki baling kucing dekat dinding la.Sepak kucing la.Kesian...



3)aku suka bau kopi.Tapi,ada yang tak minum kopi.takut hitam kulit..hehe..boleh caya ke??
Aku sanggup masuk dapur pi hidu bau kopi..Aku suka bau sebab tenang.Kalau bau rumput lepas mesin pun sedap jugak..fresh je bau dia..Tapi,ada yang hidu gam,ganja.Kenapa jadi macam ni?dunia-dunia..macam-macam kes kita dengar dan tengok.


p/s:cukup la sedikit mengenai aku suka..hehe..korunk ada ke benda pelik yang korunk suka?



 

18 comments:

Lucy S. said...

suke bau minyak gamat :D

miss hans said...

wuwuu..ade motif si setiap ape yg awak suka ekk..hehe..i like the post..best and significant (=

Nekmo said...

alynn>>
hehehe..lepas ni bleh la tengok alin jual minyak gamat..hehe

Nekmo said...

puan sri nurhanis>>>
hehe..ada jugak yang faham maksud entri ni..tq =)

Dg Ndr Mstkln said...

kucing suka sy~ HEHEHE

UNICHI YJ said...

yg pelik tapi benar...asal kucing pon tatot ek.
heran aku...

kdg2 kn I ckp dgn mmbe I kan bieyra..
kucing dengan ko mana besauu??
ahahahaa

Nekmo said...

dg>>>
hahaha..nek da tengok anak kucing dg..hehe

Nekmo said...

yanie>>
haha..lain org lain ragamnyee...maybe ada kisah kot sbb tu dia takut...huhu..jgn jadi member org..tengok je lipas..lari mcm kena kejar anjing..hehe

Anonymous said...

so kiutttt baby~

maCy suke bela naga.. hehe

Mr. Asada said...

eh?? ye ke minum kopi leh gelap kulit??
err.. dah bertahun2 minum kopi ni. takut jugak bawak effect time dh tua nti. uhh!

macy:
bela naga?? owh.. dlu asada suke bela raksasa, bila besar bg diorang lawan ngn ultraman..

tuan director said...

suka bau kertas..

Mario said...

minum kopi bole jd itam ke weh...ekeke
aku ingatkan makan kicap je...wakaka

Nekmo said...

macy>>
huhu..ni ke pemilik naga tasik chini??haha..

asada>>>
nak riso pe??xdenyee jadi itam..hehe..
entah sapa yg wat fakta xtau..hehehe..(memandai je aku..hehe)

Nekmo said...

wan perlis>>
ko macam member aku..suka bau kertas..
lagi..dia suka bau benda baru..
tapi..aku cukup xsuka masuk kedai crocs!bau getah!!!!!!

Nekmo said...

mario>>
haha..fakta mana ko amek plak ni??
kicap leh itam ke??haha..tu minah ngn mat salih makan kicap..xde plak jadi negro...hehehehhe

- elina - said...

ija suka bau ayah ija..
sbb 2 selalu pegi menyerendeh kt ayah..
haha

- elina - said...

baby pn ija suka..
tp smpai hari ni xreti nk dukung baby yg baru lahir..
takut..
huhu..
sbb 2 kwan kata ija xpyah mngandung nnt..sbb satg xreti dkung nk anak...
HAHA

Nekmo said...

ija>>>
haha..suka bau ayah?huhu..
bau s'org lelaki lain tau..
huhu..
kak b sokong bulat2 cdgn kwn ija tu..hahahah..