Aksara Pencorak Hidupku

 Hari ni..aku nak update blog dengan join contest pakcik roy saja je panggil dia pakcik..
Dia pun tak marah aku..hehe..ok,izinkan nek join tau..nek mmg suka karya hlovate.
Walaupun sekadar novel,tapi novel tu unsur islamic dan bahasa yang dia guna selamba.
Mudah dihayati dan bersesuaiaan dengan jiwa muda-mudi..
Dalam 7 novel karya dia,nek ambil 1st novel yang nek baca dan terus jatuh cinta dengan karya hlovate.So,nek nak kongsi la dekat sini bagi sapa yang berminat.

Gambar Cover Buku:

















Judul Buku: Rooftop Rant
Penulis: Hlovate
Penerbit: Jemari Seni Publishing
Bil. Muka Surat: 538 muka surat
Harga:RM21
Dengarkan HLOVATE berbicara:
tentang hikayat Rooftop Rant dari puncak Wisma Topaz ini...
tentang Trisy dan Jade...
tentang bukit yang sayup di depan
tentang angin yang membawa salam di belakang
tentang lang sewah yang berlegar melayah di atas
tentang deretan kenderaan yang bersesak-sesak di bawah
dan mereka terus bercerita...
sesudah berani meruntuhkan tembok hati dan dinding rasa
mampukah dibeli tangga-tangga untuk mencapai cita-cita?
ini cerita sebuah bicara
bicara bumbung namanya...
 Aksara Pencorak Hidupku:
Pelbagai dugaan yang telah Trisy alami.Dia mempunyai keluarga tetapi baginya dia bagaikan hidup seorang diri.Kerna ibu bapa sibuk mengejar kekayaan dunia sehingga alpa akan tanggungjawab untuk keluarga.Hal ini telah menyebabkan Trisy hilang identiti sebagai seorang gadis.Trisy mula merokok dan perwatakannya seperti lelaki.Namun,di bumbung itu..Trisy mencari ketenangan dan mengisi kekosongan..sehingga dia bertemu seseorangyang bukan ahli keluarganya."There're time when strangers are like family and family are like strangers.Mereka mempunyai kisah yang sama tetapi berlainan cerita.Dan kerna penyakit itu "hypoglycemic"(kurang gula dalam badan)..kisah mereka bermula.Di bumbung itu juga..pahit yang dikunyah selama ini diluahkan.Apabila ibu,bapa,abang dan kakak sibuk dengan hal mereka dan tidak mempedulikannya..masih ada seseorang yang setia mendengar suara hatinya..Jade...insan yang sangat bermakna dalam dirinya..keputusan ibu bapanya menghantar Trisy ke JB benar-benar telah mengubah dirinya.Siapa sangka seorang 'gadis' yang berambut ala anak burung telah melalui pelbagai transformasi ke arah yang lebih islamic dan dibekalkan ilmu agama...
Apa yang aku dapat dalam ni?
FAMILY FIRST

Anak-anak tu ibarat kain putih dan yang mencorakkan kain putih itu ialah ibu bapa.Unsur agama itulah sebenarnya unsur yang paling penting dalam pembentukan keluarga
Kebahagiaan tidak boleh dibeli dengan wang ringgit walaupun realitinya 'iya' tetapi sebenarnya tidak.Duit bergunung tinggi everast pun tak semestinya mampu menyenangkan hati.
Setiap takdir yang Allah dah tentukan adalah yang terbaik untuk setiap insan.Have faith.To live hell or live well?We choose.
Allah tu tetap ada dengan kita walaupun kita ditimpa musibah.Apa yang penting,ingat Dia dan dekatkan diri dengan dia..Jangan waktu susah baru ingat dia.Setiap waktu kena ingat dia..



#Aku rasa,kalau korunk nak fahami cerita ni,aku syorkan korunk baca..memang tak rugi..tapi,link yang aku nak bagi ni..cerita dia tak penuh..kalau dah baca and berminat..korunk boleh beli la..hehe..ok,klik dekat (SINI) salam...^__^






7 comments:

maCy said...

wUhuu.. tau sal kontes ni tapi maCy ni kuat bec komik je.. haha

awei@roy, komik ley msk list x? hehe

ganbatte nek!

nabilah abd rahman said...

saya pon minat hlovate juga...^_^...novel hlovate mmg xrugi kalau dibeli n dibaca..

Rowena Chasez said...

all da best nenek..(:

PUPUT said...

gud luck bira...^_^

♥dG♥ said...

sudah lama x mmbaca novel~ =_="

@ien_R@z said...

gud luck nek!!
rajin nenek membaca ya.. hehe..

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah nek..
lupa nak inf0rm yG penyertaan nenek telah diterima..thanz yer j0in! =)
jangan lupa keputusannya tghari nie..InsyaAllah