Kempen Blogger Picisan Menentang Kekejaman Israel.

Have a nice day!!!
Semua pun tau kan isu hangat sekarang ni mengenai kekejaman israel..Dekat entri blogger2 yang lain..memang dapat tengok la entri sebegini.Aku lambat tak?Hmmm..aku selalu lambat..
Takpe la..Apa-apa pun aku harap,semuanya berjalan lancar walaupun 'suaraku' ini hanya sebesar hama kalau nak compare perjuangan orang palestin dekat sana..


Korunk pernah tengok tak video macam mana si Anjing Israel menakluki Palestin?Owh,masa aku sekolah dulu,cikgu aku tayang video tu..so sad..Dorunk guna tipu muslihat!Orang Islam tertipu!Tak perlu aku jelaskan panjang lebar..Korunk boleh cari dekat serata tempat mengenai kekejaman Israel.Amek gambar bawah ni dekat frodo
Psst:Aku pernah terfikir.."Kalau la semua negara islam dan negara yang membantah kekejaman Israel ni semua bersatu dengan berdoa serentak dan sembahyang serentak satu dunia,kan bagus..Orang Islam,dengan cara islamnya...solat hajat,orang bukan islam dengan caranya..Kita tau kan,sebagai hamba-Nya,Dia sering mendengar rintihan hati kita..doa kita..why not kata cuba?Negara boleh buat bermacam-macam perjanjian ekonomi,perdagangan,dan sebagainya sesama negara lain..tapi..kenapa kita tak boleh cuba perkara yang satu ni?"-hmm..mungkin suara aku hanya sebesar hama..sapa nak dengar?aku doa dekat rumah jelar...


19 comments:

Mario said...

uikkk...jum boikot...gb...ekeke sbb dia guna fb...cisss
ye arr selain doa...kita bole je boikot....

✿nenek moden✿ said...

mario>>>
boikot gb???hahaha..kunk otai atas baca ni..mampus ko..hehe..
aku cuba yg termampu..

Mario said...

ceh..aku dah lama boikot...ekeke sejak dia guna fb...aku dah meluat...haha

✿nenek moden✿ said...

mario>>>
sabar3...(cewah..ayat skema)
xpe la weh..ko tak guna Gb pun dah fames..
org kenal ko sampai ke hutan..


p/s:rajin pulak komen ni ek?hahah

@ien_R@z said...

sokong nenek!! ^__^

✿nenek moden✿ said...

@ien_R@z>>
cucu oi..nek ada sebelah ni..jgn la jerit2..nek dengar ni..hehe
masyeh atas kesudian komen..

thelovers said...

israel laknatullah!
huhuu~

✿nenek moden✿ said...

thelovers>>
i agree with you(wah!dah macam exam muet)

sI tEDI said...

aku nak tolong org kg aku yg meskin dulu, baru tolong org lain

✿nenek moden✿ said...

sI tEDI>>>
bagus.. =)

gades ain said...

mari boikottt! tp still gune FB =_=" hehehe!

✿nenek moden✿ said...

gades ain>>
huhu..dulu nek pun xleh berenggang dgn fb..sbb,game byk sgt yg dah tinggi..
hehe..tapi,lama2 ok jerk..
bila org tny,ada fb x?
nek kata..zaman fb aku dah abeh..hehe

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

salam nenek...

terimakasih sbb support kempen blogger picisan menentang israel..

semoga nenek bahagia dunia akhirat..

amin haq qul amin..

✿nenek moden✿ said...

alvin takda rumah harga 8juta>>
wah..1st komen drpd ko kat blog aku..
masyeh doakan kebahagiaan aku..

maCy said...

thx sebab join kmpen~

~sedare jauh blogger 3 serangkai y start.. huhu

Pacifist said...

memang semua telah diceritakan dan diberitakan dlm al-Quran dan Hadith.seumpama kita sudah diberikan skrip ttg perkara dahulu,sekarang dan akan datang.cuma apa yg Allah lihat ialah usaha kita menjalankan kewajipan yg telah ditetapkan.walaupun kita kalah dlm peperangan sekarang,ia ttp harus dilakukan,kerana kita tidak tahu bila zaman yg dijanjikan itu.kerana jika kita duduk diam shj,tentulah hasilnya juga berbeza.sekurangnya t/jawab kita sbg umat hari ini sudah dijalankan,selebihnya serah pdNya utk menilai apa yg kita lakukan masa kita hidup

Pacifist said...

Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

Ya Allah bukakanlah pintu hati-hati kami.

✿nenek moden✿ said...

macy>>>
hehehe..sama2 kasih..macy ku syg...

✿nenek moden✿ said...

pakcik>>>
yup..i agree with u pakcik..
komen yg panjang..hehe..
tapi,berisi..