Perempuan mengandung seksi?

Hari ni..aku nak cakap sesuatu yang belum pernah aku alami..haha..iyela..aku belum kahwin..macam mana nak alami??hahaha...(tapi..dah ada ouh orang yang alami..walaupun tak kahwin...xmau la aku macam tu..mintak Allah jauhi daripada aku..).

Siapa pernah mengandung???yeah!!!angkat tangan!!yang lelaki perut mara ke hadapan..jangan angkat tangan ye..hehe...(takpe..takpe..aku faham sangat..haha)
(sedapnyee..terliur tengok..)
Perbualan antara aku dengan mak mertua(sejak bila aku kahwin oii??):
"bie...nanti..kalau bie mengandung..minum yogurt banyak-banyak tau.."mak mertua
"erm..kenapa lak bie kena minum yogurt mama?"aku
"Iyela..yogurt tu..bagus untuk kandungan..nanti kulit bie pun elok..baby sihat.."mak mertua.
"owh...pasni kena suruh abang beli yogurt la ek?boleh berniaga terus..hehe..pastu..bila duit dah takde beli yogurt dekat bie..mintak duit kat papa lak ek mama?wah..beruntung..haha..mama..beli coklat sama ye.."aku
"budak ni..orang suruh minum yogurt..siap pesan coklat lagi..bila diberi ais krim malaysia..mintak baskin robbin pulak...melampau betul"mak mertua cakap dalam hati..

Dialog atas tu..tipu2..haha..tapi..pernah ada orang cakap macam tu dekat aku ouh..haha..
Orang kata..yogurt bagus untuk kulit...betul ke?hehe..betul kot..lagi satu..susu soya pun bagus juga.. pasni..sapa nak kulit cantik..hari-hari minum la soya dab yogurt...^__^ tapi..ada jugak orang yang allergic kepada soya ni..
(jangan gelak bila tengok perempuan mengandung tu..haha..aku tak pandai lukis...
sapa ingat entri pasal bunyi hon ?)

Jadi..lepas ni.. kalau aku mengandung...leh la makan benda yang kat bawah ni..(weh!!gila la kau minah..belum kahwin..dah fikir mengandung...haha..cis!mereng punya budak..)
Pilih makanan yang mempunyai tinggi bahan nutrien seperti :
o Kalsium (susu, keju, dadih, sayuran dedaun hijau(taksuke) dan produk kacang soya)
o Zat besi (hati, daging tanpa lemak, roti yang ditambah dengan zat galian dan
kekacang jenis kering (kacang peas)
o Vitamin A (hati, susu, telur)
o Vitamin B Kompleks ( hati, daging tanpa lemak, ikan dan susu)
o Vitamin C (jambu, betik dan limau)
o Asid Folik (sayuran berdaun hijau(taksuke), hati dan kacang).

p/s:harap maaf..tajuk entri takde kena mengena dengan entri..haha

10 comments:

Mario said...

makin teruk dah ko ni...haha

iszieylyanziy said...

hahaha....sengal je nek,,,tp ok what,,,yogurt tu mkn time x ngndung pon ok,,ngee

✿nenek moden✿ said...

mario>>
a'ah..dah biol minah ni..haha

✿nenek moden✿ said...

iszieylyanziy>>
pasni..cikgu is makan ek..hehehe

K2r~90 said...

hoho agak kesengalan entry tuh, tggu aq kawen br aq citer pnglmn aq ngandung plax hahaha

cEro said...

nenek, nice entry untk org mengandung...
tp dr tajuk, aku mmg rase org ngandung ni ada aura menarik tersendiri..
perasan tak, sape yg mengandung, muka nampak berseri2 je, kan??

echah mashuri said...

yogourt mmg sedappp.....huhuh

@ien_R@z said...

woo.. nanti dh pregnant jgn lupa amalkan ya nek.. hihihi

tp kan.. org ckp.. pompuan mengandung memang lebih seksi.. hihihi =P

Epy Ain said...

berminatnyer dia nak peknen.. haha
wishing u selamat berkahwin dlu then br dpt baby.. :P

Epy Ain said...

berminatnyer dia nak peknen.. haha
wishing u selamat berkahwin dlu then br dpt baby.. :P